Proficiat! Je hebt je ideale gewicht bereikt.

Maar let op! Veel mensen denken dat ze terug alles kunnen gaan eten nadat ze gewicht verloren hebben. Zo mag je niet gaan denken!

Daarom zijn er een paar levensregels om je te helpen, zodat je nooit meer bijkomt en gezond kan leven.

Regels in de stabilisatiefase

Proteïne donderdag

Je mag 6 dagen per week eten wat je wil, maar de proteïne dag zal je helpen om je gezonde levensstijl vast te houden.

Hoewel Dr. Dukan er op aandringt om voor donderdag te kiezen als eiwitten dag kan je ook een andere dag kiezen. Maar je moet je hieraan vasthouden en niet elke week veranderen van dag.

Blijf in beweging

Je hoeft geen topatleet te worden, maar probeer wel in beweging te blijven. Als je niet aan sport doet blijf dan wel actief.

  • Gebruik te trap in plaats van de lift
  • Ga te voet of met de fiets in plaats van met de auto
  • Stop een bushalte vroeger
  • ..
Eet elke dag haver

Waarom? Het is goed voor je spijsvertering en je hebt langer een vol gevoel in je maag. Het dagelijks eten van haver zal je helpen met je onweerstaanbare drang naar voedsel.

Ander advies

Het is goed om vast te houden aan “lichtere” producten. Te veel vet is gewoon niet goed voor je lichaam en zeker niet voor je hart.

Drink terwijl je eet. Hierdoor zal je trager eten en het vult de maag.

Je komt terug kilo’s bij? Vervang 1 proteïne dag dan door 2 en dit zal je weer op het goede pad helpen brengen.